Realisatie van een grondkerende wand om het nieuwe treinstation te verstevigen.
met 4 levels van actieve ankers
Het station, ontworpen door Santiago Calatrava, is 40 m hoog en met zijn twee luifels 150 meter breed. De in 2009 voltooide bouw nam meer dan tien jaar in beslag omdat het station de hele tijd operationeel bleef.
Om deze “kathedraal van de moderne tijd” te verstevigen boorden we secanspalen met verbuizing in de grond om de “Colline de Cointe” te ondersteunen.
Ons werk was in 6 maanden afgerond, waarbij we 3 machines hebben ingezet.
Projectnaam
Treinstation van Luik-Guillemins
Categorie
Overheid, Cultureel en Religieus, Spoorinfrastructuur
Techniques
Palenwand, Boorpaal van grote diameter onder voorlopig voorbuis, Grondankers en nagels
Contracttype
Build
Locatie
Liège, België
Opdrachtgever
Infrabel / JV Duchêne-Bageci
Bouwperiode
2002 - 2006
Architect
Santiago Calatrava Valls
Totale waarde
€ 3 miljoen